RE/MAX má za sebou rekordní rok a chce růst. Malé realitky plánuje proměnit ve své franšízanty

  • Jedna z největších tuzemských realitních kanceláří má v plánu v následujících třech letech výrazně růst. Chce toho docílit především rozšíření franšízových poboček.
  • RE/MAX letos plánuje investovat do reklamy. Chystá velkou televizní kampaň a posílit chce také v rámci on-line marketingu.
  • Společnost poslední půlrok věnovala výměně vedení. Nový tým má za cíl navýšit provozní obrat společnosti na hranici jedné miliardy.
Šéf realitní sítě RE/MAX David Krajný
Šéf realitní sítě RE/MAX David KrajnýFoto: HN – Jan Rasch

Realitní společnost RE/MAX má za sebou rekordní rok. V minulém roce prodala nemovitosti za 15 miliard korun a svůj provozní obrat navýšila o 13 procent na 614 milionů korun. Pomohly ji v tom především historicky nejnižší úrokové sazby hypoték a vysoká poptávka po bytech ze strany kupců. Přestože ČNB letos plánuje hypotéky omezit a méně lidí tak na úvěr dosáhne, RE/MAX plánuje dál růst. Do roku 2019 chce dosáhnout na hranici miliardy v hrubém obratu. „Nastal ideální čas na výraznou expanzi. I z tohoto důvodu jsme přistoupili ke kompletní proměně vedení,“ říká prezident RE/MAX pro Česko a Slovensko David Krajný.

Od nového vedení si firma slibuje lepší výkon. „Společně jsme stanovili poměrně ambiciózní cíle pro příští tři roky. S tlakem na výsledky logicky souvisí i změna manažerského týmu. Pokud chcete změnit směr, je vhodné dodat společnosti novou energii,“ řekl v rozhovoru pro HN ředitel realitní kanceláře Milan Žák, který do společnosti nastoupil v polovině loňského roku.

Nezbytný rozvoj kamenných poboček

Růstu chce společnost v následujících letech dosáhnout především otvíráním dalších franšízových kanceláří. „Máme v hledáčku několik konkurenčních kanceláří, které mají dobré výsledky, a my věříme, že integrací s námi by mohly ještě více posílit svoji pozici na trhu. Je to však složitý proces. Pro kancelář, která by chtěla změnit stávající fungování a přidat se k nám, to znamená velkou změnu v myšlení, procesech a fungování, a to jak ze strany majitele, tak ze strany makléřů,“ vysvětluje Žák.

Pro společnost je podle něj nezbytný další rozvoj kamenných poboček. „Lidé potřebují osobní kontakt, navázat jistou formu důvěrného vztahu. Proto je rozvoj poboček do míst, kde zatím nejsme zastoupeni naprosto zásadní. Pokud někde nejste fyzicky přítomni, nemůžete zde pracovat s takovou kvalitou. Internet je výborný podpůrný nástroj, ale fyzické zastoupení nikdy nenahradí,“ vysvětluje Žák.

Dva tisíce makléřů

Realitka chce případným pohlcením menších kanceláří rozšířit počet makléřů. „Dlouhodobě jich chce mít dva tisíce. Plánujeme také zlepšovat kvalitu servisu našim zákazníkům,“ říká Žák s tím, že množství zaměstnanců spadající pod centrální pobočku nebude firma navyšovat.

V letošním roce RE/MAX posílí investice do reklamy. Společnost nyní chystá velkou televizní kampaň, více peněz dá také do online marketingu. „Poslední strategií je posílení naší spolupráce s externími partnery, kteří nám pomáhají v oblasti hypoték a dalších poskytovaných služeb,“ vysvětluje Žák.

I přes další omezení hypoték ze strany ČNB se Žák dívá na letošní rok pozitivně. „Očekávám, že i přes postupné zdražení hypoték bude zájem veřejnosti velký. Nahrává tomu příznivý výkon hospodářství i stále nedostačující bytová výstavba ve velkých městech. Menší nabídka bude tlačit na ceny, které neporostou tolik jako v uplynulém roce, ale budou mít ještě stále rostoucí tendenci,“ říká ředitel realitní kanceláře RE/MAX.